Szkoła Podstawowa w Kaszycach

Kolejny etap zwiedzania Przemyśla z Fundacją PZU

Utworzono dnia 05.06.2022

4 czerwca w ramach projektu Fundacji PZU postanowiliśmy wraz z grupą uczniów z klas V-VIII poświęcić kolejną już sobotę na poznawanie starego i pełnego zabytków grodu nad Sanem.

Naszą pieszą wycieczkę rozpoczęliśmy tym razem od dzielnicy Władycze. Tu zatrzymaliśmy się na Placu Niepodległości z uroczą fontanną i pięknym pomnikiem Ojca Św. Jana Pawła II oraz podziwialiśmy Wieżę Zegarową, w której mieści się unikatowe w skali kraju Muzeum Dzwonów i Fajek. Miejsce to było okazją do poznania bogatej historii miasta, a szczególnie jego różnorodności kulturowej.

Następnie przeszliśmy na ulicę Basztową, na której zachowały się fragmenty potężnych murów miejskich otaczających od XVI w. Przemyśl. Tam podziwialiśmy też monumentalny gmach dawnego seminarium grekokatolickiego. Kolejną atrakcją był kościół ojców Karmelitów z przepięknym barokowym wystrojem i niezwykłą amboną w kształcie łodzi.

Potem poznaliśmy niezwykłą historię niepozornego budynku na ulicy Tatarskiej nr 3, w którym w czasie II wojny dwie Polki – Stefania i Helena Podgórskie ukrywały przez 15  miesięcy grupę 13 Żydów. Na wszystkich zrobił też wrażenie położony w pobliżu kościół i klasztor sióstr Karmelitanek Bosych.

Ostatnim punktem wycieczki był przemyski zamek. Zwiedziliśmy jego wnętrza, salę amatorskiego teatru FREDREUM, dziedziniec z pozostałościami jednych z najstarszych kamiennych budowli w Polsce i podziwialiśmy panoramę miasta z zamkowej wieży.

Pogoda trochę nam się popsuła, ale humory dopisywały. Tym bardziej, że wycieczkę zakończyliśmy wspólnym posiłkiem w pizzerii. Do Przemyśla pewnie jeszcze wrócimy.

Wycieczka po Przemyślu z fundacją PZU.

Utworzono dnia 21.06.2022, 21:44

Lista wydarzeń w miesiącu Kwiecień 2024 Brak wydarzeń w tym miesiącu.